أخوية

أخوية (http://www.akhawia.net/forum.php)
-   موسيقى (http://www.akhawia.net/forumdisplay.php?f=40)
-   -   ايمان البحر درويش... (http://www.akhawia.net/showthread.php?t=99000)

safy90 07/12/2008 05:09

تحية واحترام والف شكر وباقة ورد

الاصاله 07/12/2008 19:28

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : safy90 (مشاركة 1174907)
تحية واحترام والف شكر وباقة ورد

الف شكر لحضرتك وسعيد جداً بتشريفك للموضوع وسعيد اكتر باحترام حضرتك لي

الاصاله 07/12/2008 21:21

كل سنة واعضاء وادارة منتديات أخوية وعشاق ايمان البحر بخير وسعادة

وبمناسبة العيد بهديكم أغنية دينية جميلة عن فريضة الحج من أعمال المتميز إيمان البحر

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

بحر الحياه 11/12/2008 23:17

"لما الأمل غنى" اغنية قدمها صوت البحر الفنان ايمان البحر درويش يوم 5سبتمبر2004 في احتفالية بمركز المؤتمرات بمدينة نصر ضمن المؤتمر الذي يقيمه الحزب الوطني الديمقراطي عن المعاقين تحت رعاية صفوت الشريف
الاغنية من كلمات : مصطفي درويش
الحان: إيمان البحر درويش
توزيع: محمد عرام
وقد تم اذاعة الاغنية مرة واحده علي القناة الاولي في العيد من خلال برنامج من القلب
وكان نجمنا متألق جداً في الحفل وودو جداً مع الاطفال متحدي الاعاقة الذين اداو معه الاغنية وكان واضح جداً سعادتهم به لدرجة انهم كانو يتسابقون للوقوف بجانبة ومسك يده ونجمنا كان اكثر منهم سعادة لوجوده معهم ولنجاحه في الحصول علي حب هؤلاء الاطفال الذين لا يعرفون المجاملة او الكذب فلم يلفت انتباهم نجمنا بموسيقي صاخبه او كلمات ليس لها معني بل بلحن هادئ كله امل وكلمات بسيطة ومعبرة ذات معني لذلك ردد الاطفال معة الاغنية بكل حب وسعادة

ويمكنكم تحميل هذه الأغنية النادرة من خلال هذا الرابط

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

الاصاله 13/12/2008 21:13

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : بحر الحياه (مشاركة 1177843)
"لما الأمل غنى" اغنية قدمها صوت البحر الفنان ايمان البحر درويش يوم 5سبتمبر2004 في احتفالية بمركز المؤتمرات بمدينة نصر ضمن المؤتمر الذي يقيمه الحزب الوطني الديمقراطي عن المعاقين تحت رعاية صفوت الشريف
الاغنية من كلمات : مصطفي درويش
الحان: إيمان البحر درويش
توزيع: محمد عرام
وقد تم اذاعة الاغنية مرة واحده علي القناة الاولي في العيد من خلال برنامج من القلب
وكان نجمنا متألق جداً في الحفل وودو جداً مع الاطفال متحدي الاعاقة الذين اداو معه الاغنية وكان واضح جداً سعادتهم به لدرجة انهم كانو يتسابقون للوقوف بجانبة ومسك يده ونجمنا كان اكثر منهم سعادة لوجوده معهم ولنجاحه في الحصول علي حب هؤلاء الاطفال الذين لا يعرفون المجاملة او الكذب فلم يلفت انتباهم نجمنا بموسيقي صاخبه او كلمات ليس لها معني بل بلحن هادئ كله امل وكلمات بسيطة ومعبرة ذات معني لذلك ردد الاطفال معة الاغنية بكل حب وسعادة

ويمكنكم تحميل هذه الأغنية النادرة من خلال هذا الرابط

شكراً لحضرتك وسعيدجداً بالاغنية واتمني ان كل محبي الفنان إيمان البحر يضيفوا للموضوع

الاصاله 16/12/2008 21:38

اغنية ضميني احدي روائع الفنان المبدع إيمان البحرفهي تحمل ارق واسمي معاني الرومانسية ولان نجمنا عندما يغني يعتمد علي احساسة لذلك نشعر معه دائما بصدق المشاعر...فالفنان إيمان البحر دائما يحسن اختيار اعماله من بداية اختيار الفكرة واللحن والتوزيع الموسيقي وياتي احساسة وصوتة ليكونو بمثابة الاطار الجميل الذي ندخل من خلاله لنستمتع باجمل المعاني والاحاسيس000
واغنية ضميــني من افضل الاغاني الرومانســــية التي دائماً نشتاق لسماعها

لذلك فكرت اننا نسمعها ونشوفها بشكل جديد

ahmedmohgabr 23/12/2008 10:32

حلو حلو حلو

الاصاله 23/12/2008 21:37

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : ahmedmohgabr (مشاركة 1185214)
حلو حلو حلو

رد حضرتك ومتبعتك هي الا شيء جميل انا بشكرك جداً
وانشاء الله هتشوف وتسمع دايماً في الموضوع اعمال جميلة ومتميزة للفنان المتميز إيمان البحر درويش

قصة منسية 24/12/2008 02:35

تسلم لي .

Romance Queen 24/12/2008 11:57

فنان رائع , احساسه رهيب

مشكور الاصالة :D

self directive 24/12/2008 12:19

كان (فعل ماضي ناقص) فنّان يحاكي الوجدان... قبل ما يعتريه الضعف نتيجة وجودو بين (بكم - بجم - بغم) , فيقوم ينهار و يلجأ إلى الخندق الأخير ألا و هو التديّن....... هويفر , لساتني بحبلو غنيتين...... افردي ضيّك في عيني..... و هي الأغنية اللي رح إدرجلكون كلماتها لأنها عميقة و جيدة

انا مقبلش اكون انسان على الهامش
انا مقبلش اكون عايش ومش عايش

انا اقدر اعيش ليكي .. لكن صعب انى اعيش بيكي

واحبك بس مقدرش اسيب احلامي فى اديكي

انا .. اناااااا ... انا ....... انا مقبلش

انا لاجلك اعدي بحور وابدلك ظلامك نور

ولو بينك وبيني بلاد اعديلك بقلبي بحوووور

لكن مقبلش اكون قصه وضايعه فى قلبك المغرور

اناااااا اناااا انا مقبلش

ولو شمسك لعمري تقول وتؤمر قلبى كن فيكون

انا هقدر اعيش وحدي وابيع واتحدى كل الكوووون !!!

ولا اقبل انى اكون عبدك واكونلك فى الهوا مسجون

MadMax 24/12/2008 19:08

خيو .. بلاقي عندك أغنية خفيف الروح ..؟؟

هي من فيلم نسيت شو اسمو

و مشكور الموضوع

الاصاله 25/12/2008 21:18

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : قصة منسية (مشاركة 1185845)
تسلم لي .

يسلملي زوقك وبشكرك علي متبعتك

الاصاله 25/12/2008 21:22

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : Romance Queen (مشاركة 1185974)
فنان رائع , احساسه رهيب

مشكور الاصالة :D

بشكرك جدااااااااااااااااااا علي كلامك الجميل وعندك حق الاحساس عند إيمان البحر درويش له صوت
بشكر حضرتك مرة تانية وسعيد بمتبعتك للموضوع

الاصاله 25/12/2008 21:30

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : MadMax (مشاركة 1186292)
خيو .. بلاقي عندك أغنية خفيف الروح ..؟؟

هي من فيلم نسيت شو اسمو

و مشكور الموضوع

حضرتك تامرني وانا يشرفني اني جامع كل أعمال المتميز إيمان البحر درويش ويسعدني جدا اني انفذ طلب حضرتك
اغنية خفيف الروح من فيلم حكاية في كلمتين وهو تاني افلام نجمنا إيمان البحر درويش
وده لينك الاغنية

وعشان زوق حضرتك وكرم اخلاقك انا جهزة موضوع خاص بكل أغاني أفلام الفنان إيمان البحر درويش وأنشاء الله هضفهم للموضوع عشان انفذ وعدي لك بان الموضوع يكون متتجدد دائماً
وسعيد بتشريفك للموضوع واتمني انك تتطلب اغاني اخري لنجمنا

الاصاله 26/12/2008 13:52

أغاني فيلم تزوير في أوراق رسمية

تزوير في أورق رسمية

الفيلم رقم 1 في حياة النجم إيمان البحر درويش

انتاج سنة :1984
بطولة : إيمان البحر درويش .محمود عبد العزيز .ميرفت أمين
هشام سليم .مشيرة اسماعيل .عزه جمال
سيناريو وحوار: صلاح فؤاد
عن مسرحيةفيلومينا مارتورانو
للأديب الايطالي إدوارد ودي فيلو
أستعراضات : حسن عفيفي - ربيع ابو طالب
أنتاج : عمران علي
موسيقي تصويرية : د.جمال سلامه
أخراج : يحيي العلمي

MadMax 26/12/2008 14:11

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : الاصاله (مشاركة 1187251)
حضرتك تامرني وانا يشرفني اني جامع كل أعمال المتميز إيمان البحر درويش ويسعدني جدا اني انفذ طلب حضرتك

اغنية خفيف الروح من فيلم حكاية في كلمتين وهو تاني افلام نجمنا إيمان البحر درويش
وده لينك الاغنية

وعشان زوق حضرتك وكرم اخلاقك انا جهزة موضوع خاص بكل أغاني أفلام الفنان إيمان البحر درويش وأنشاء الله هضفهم للموضوع عشان انفذ وعدي لك بان الموضوع يكون متتجدد دائماً

وسعيد بتشريفك للموضوع واتمني انك تتطلب اغاني اخري لنجمنا

ميرسي كتير عالأغنية :D

الاصاله 26/12/2008 15:13

اقتباس:

كاتب النص الأصلي : MadMax (مشاركة 1187631)
ميرسي كتير عالأغنية :D

:ss:اكيد انا الا لزم اشكر حضرتك:ss:

الساعة بإيدك هلق يا سيدي 20:00 (بحسب عمك غرينتش الكبير +3)