أخوية

أخوية (http://www.akhawia.net/forum.php)
-   السقيفة (http://www.akhawia.net/forumdisplay.php?f=58)
-   -   حلقه الرعب (http://www.akhawia.net/showthread.php?t=104735)

sandy ahlawya 16/07/2008 07:47

حلقه الرعب

صباح الخير على احلى اعضاء فى احلى منتدى مش مصرى اعرفه :lol:
المهم يا جماعه
ايه رايكم انفذ فيكم اللى بعمله مع اصحابى و اللى بيحبوه مووووووت و اننا نعمل حلقه رعب
الفكرة مبينيه على روايه من روايات مصريه للجيب سلسله اسمها ما وراء الطبيعه هى كلها خيال علمى و اللى كان بيكتبها د.خالد توفيق
بس بجد يعنى انا مشهورة بالتوبيك ده
فتحته فى اكتر من مكان يعنى و الناس حبته اوى اوى و بدأت تحكى
ادخل فى الفكره الاساسيه هى بينى انا واصحابى بنتقابل و نبدأ نحكى على كل حاجة حقيقيه حصلت لينا شفناها و كانت غير طبيعيه و تثير الرعب و الخوف يعنى
اما هنا فانا عملت التوبيك عشان كل واحد يدخل يحكى حكايه حصلت له حقيقية خاف منها او ظاهره غريبه مرعبه حصلت ادامه و ملقاش لها تفسير (او حتى لو لقى لها تفسير بعد كده )
يعنى من الاخر حكايات عن الجن و العفاريت (انا طبعا مصدقه و متاكده من وجودهم :ss:)
(و فى فكره كده بتلعب فى دماغى انى افتح توبيك عنهم بس مش دلوقتى لما اشوف ده هيعمل ايه الاول :p)
و فى اخر كل اسبوع او اتنين هعمل استفتاء على اكتر قصه مرعبه اتكتبت فى التوبيك:ss:

ها ايه رأيك نبدأ من دلوقتى و نبدأ مع بعض حلقه الرعب الجزء الأول (و اتمنى اننا نعمل اجزاء يعنى الاقى حد بيرد مش انا بس اللى بتفرج على التوبيك :lol:)

wild_angel 16/07/2008 10:22

فكرة مشجعة ... إبدي إنتي الأول عشان ناخد فكرة وإحنا هنكمل وراكي ....

Reemi 16/07/2008 11:24

من الصالون

..AHMAD 16/07/2008 12:32

اقتباس:

روايات مصريه للجيب سلسله اسمها ما وراء الطبيعه هى كلها خيال علمى و اللى كان بيكتبها د.خالد توفيق
بس بجد يعنى انا مشهورة بالتوبيك ده

اقتباس:

فتحته فى اكتر من مكان يعنى و الناس حبته اوى اوى و بدأت تحكى
ادخل فى الفكره الاساسيه هى بينى انا واصحابى بنتقابل و نبدأ نحكى على كل حاجة حقيقيه حصلت لينا شفناها و كانت غير طبيعيه و تثير الرعب و الخوف يعنى

للتنويه بس
سلسلة ما وراء الطبيعة ... روايات بتدور حول الميثولوجيا ... مو حول الرعب والغرابة وهية سلسلة عبارة عن 70 قصة :pos:

sandy ahlawya 16/07/2008 22:17

اقتباس:

للتنويه بس
سلسلة ما وراء الطبيعة ... روايات بتدور حول الميثولوجيا ... مو حول الرعب والغرابة وهية سلسلة عبارة عن 70 قصة
انا مش متبعاها اوى اصلا لانى بحب ملف المستقبل عنها
لو كنت قلت خيال علمى فده لانى كنت منمتش من يومين هي فعلا بتتكلم عن حاجات زى مصاصين الدماء و الاساطير التانيه زى العراف و الفصيله السادسه و مخانيش التعبير فى انى قولت انها بتثير الرعب لانى ساعتها كنت اقصد (حلقة الرعب الاولى و التانيه ) هى كانت على ما اتذكر زى الاعداد الخاصه
وده لينك لوكيبيديا عن سلسله ما وراء الطبيعه

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

ها يا جماعه محدش دخل يعنى يبدأ
خلونى انا بعد ما انتم تكتبوا قصص
ولا مفيش حد هنا عنده قصص(غريبه يعنى )

sandy ahlawya 16/07/2008 22:18

نسيت اقول لحضرتك انهم 72 قصه مش 70 :)

الساعة بإيدك هلق يا سيدي 04:32 (بحسب عمك غرينتش الكبير +3)