قديم 23/12/2008   #7
شب و شيخ الشباب Brotherz
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ Brotherz
Brotherz is offline

نورنا ب:
Dec 2008
المطرح:
ام الدنيا مصر

بجد 2008 كانت اكتر سنه كئيبه وغريبه مرت عليا وانا بقول كده من تجربه شخصيه, انا كنت قابلت مره واحدبالصدفه . راجل عجوز عدى السبعين واتعرفت عليه معرفه سطحيه ب cafe وده كان في نفس الشهر ده السنه اللي فاتت 2007 وكان غريب بدات التعارف بانه سالني عن حالي وعن دراستي وكانالغريب انه حزر اشياء كتيره عني بدون م احكيلو شي , بصراحه استغربت كتير ,لكن بعد السنه ده بعترف اني مريت باغرب تجربه في حياتي , فالرجل قد تنبأ لي بحادث يحصل لي على راس السنه يغير حياتي وباني هفضل محبوس او اسير للسنه ده وتنبأ لي باشياء اخرى, وفعلا في يوم 1/1/2008 صباحا فوجئت بخبر وفاة شخص عزيز و بعدها ب6 ايام فوجئت بوفاة احد الاقارب, خالي وبعد ذلك اضطربت حياتي ,اذ وقتها كنت اؤدي امتحانات الترم حيث انني طالب بالجامعه مما دفعني لترك الامتحانات والسنه الدراسيه ككل و بعدها سقطت في دوامه من المشاكل, وبحق مشاكل لم ارى لها مثيل منعتني حتى من التنفس المهم وحتى لا اطيل عليكم قال لي الرجل ان انتظر السنه القادمه 2009 وانها ستحمل المتنفس لي بعد عام من العذاب وها انا ذا انتظر قدوم السنه الجديده بفارغ الصبر واتمنى ان تمر السنه الحاليه على خير , وللعلم ظللت ابحث عن هذا الرجل طوال السنه دون اي جدوى .
وان كان عزائي انها سنه كبيسه ... وكما الليل الطويل لابد للشمس من ان تشرق من جديد , ايضا لابد للسنه الكبيسه ان تنتهي بعد 366 يوما .
ارجو ذلك

تعلمت أنه في المدرسة أو الجامعة نتعلم الدروس ثم نواجه الإمتحانات ....
أما في الحياة فإننا نواجه الإمتحانات وبعدها نتعلم الدروس

Page generated in 0.02761 seconds with 11 queries