أخوية  

أخوية سوريا: تجمع شبابي سوري (ثقافي، فكري، اجتماعي) بإطار حراك مجتمع مدني - ينشط في دعم الحرية المدنية، التعددية الديمقراطية، والتوعية بما نسميه الحد الأدنى من المسؤولية العامة. نحو عقد اجتماعي صحي سليم، به من الأكسجن ما يكف لجميع المواطنين والقاطنين.
أخذ مكانه في 2003 و توقف قسراً نهاية 2009 - النسخة الحالية هنا هي ارشيفية للتصفح فقط
ردني  لورا   أخوية > فن > موسيقى

إضافة موضوع جديد  إضافة رد

قديم 22/11/2006   #1
صبيّة و ست الصبايا dandon
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

افتراضي عبد الحليم حافظ

طبعا لكل زمن أغاني ...بس عبد الحليم وافق كل الأزمان و الأجيال...لهلق ولاد بيكبرو ليصيرو من عشاق عبد الحليم رغم أنو أغنيه أكتر من 30 سنة لورا...وقت كان الزمن مختلف كلو من فوق لتحت...لا بوس الواو..و لا دانا كانو وقتا lol ...أنا حابة هون حط كلمات و روابط أغانية...صح طويلة شوي..بس مو كلون lol بتمنى تحبون...

الأغاني
أهواك
جانا الهوى
في يوم في شهر في سنة
سواح
قارئة الفنجان
رسالة من تحت الماء
حبك نار
حبيبتي من تكون
على حسب وداد
لهلق حاجة lol
قديم 22/11/2006   #2
شب و شيخ الشباب Spector
مشرف متقاعد

الصورة الرمزية لـ Spector
Spector is offline

نورنا ب:
Jul 2006
المطرح:
انا ب زمن العجايب

اي حاجة ما ختلفنا
بس وين الاغاني لك عمو

I'm right, right.. and you're right, left

قديم 22/11/2006   #3
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

أهواك..و أتمنى لو أنساك...و أنسى روحي وياك..و أن ضاعت يبقى فداك لو تنساني......و أنساك و أتاريني بنسا جفاك..و أشتاق لعذابي معاك و ألقى دموعي فكراك أرجع تاني...في لقواك الدنية تجيني و معاك..و رضاها يبقى رضاك..و ساعتها يهون في هواك...في هواك طول حرماني....*2*
و ألاقيك مشغول و شاغلني بيك..وعنيا تيجي في عينيك..و كلامهم يبقى عليك و أنت أداري..و راعيك و أصحى من الليلي أناديك و أبعت روحي تصحيك...قوم يلي شاغلني بيك..جرب ناري...*3*

أهواك..و أتمنى لو أنساك...و أنسى روحي وياك..و أن ضاعت يبقى فداك لو تنساني......و أنساك و أتاريني بنسا جفاك..و أشتاق لعذابي معاك و ألقى دموعي فكراك أرجع تاني...في لقواك الدنية تجيني و معاك..و رضاها يبقى رضاك..و ساعتها يهون في هواك...في هواك طول حرماني....*2*

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

قديم 22/11/2006   #4
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : GMC عرض المشاركة
اي حاجة ما ختلفنا
بس وين الاغاني لك عمو

ليكون هه...على الطريق يمكن ما لقو تكسي...lol هي اول وحدة
قديم 22/11/2006   #5
شب و شيخ الشباب مايسترو
عضو
-- مستشــــــــــار --

الصورة الرمزية لـ مايسترو
مايسترو is offline

نورنا ب:
Jul 2006
المطرح:
المعهد العالي للسينما

إرسال خطاب MSN إلى مايسترو إرسال خطاب Yahoo إلى مايسترو

جبااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااار

مايسترو

"We ask the Syrian government to stop banning Akhawia

اخوية باقية..

بقينا ام لم نبقى...
قديم 22/11/2006   #6
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

جانا الهوى جانا...ورمانا الهوى رمانا...جانا الهوى جانا...ورمانا الهوى رمانا...و رمش الأسمراني شبكنا بالهوى...ورمش الأسمراني شبكنا بالهوى.آه ما رمانا الهوى و نعسانا...و اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا..ده حبيبي...شغل بالي..آه يابا يابا...شاغل بالي...
آه ما رمانا الهوى و نعسانا..واللي شبكنا يخلصنا..اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...
يا راميني بسحر عينيك التنين..ماتقولي واخدني و رايح فين..يا راميني بسحر عينيك التنين ما تقولي واخدني و رايح فين..على جرح جديد ولا التنهيد ولا على الفرج موديني أنا بسأل ليه..و احتار كده ليه..بكرا الأيام حتوريني...خلينا كده على طول ماشين...
ما رمانا الهوى و نعسانا..واللي شبكنا يخلصنا..اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...ده حبيبي شغل بالي...آه يابا يابا شغل بالي..آه يابا يابا شاغل بالي
آه ما رمانا الهوى و نعسانا..واللي شبكنا يخلصنا..اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...*2*
عدينا يا شوق عدينا..على بر الهوى رسينا...عدينا يا شوق عدينا...على بر الهوى رسينا...دنا عمري معاه و هوايا هواه..عدينا يا شوق عدينا...دنا عمري معاه و هوايا هواه..*2*
زواق يا ناسين خطوينا..خطوينا...زواق يا ناسين خطوينا..خطوينا..و يا نجوم السما ضمينا..و خودينا بعيد وحدينا...يا نجوم السما ضمينا..و خدينا بعيد وحدينا...خلينا كده على طول ماشين....
ما رمانا الهوى و نعسانا..واللي شبكنا يخلصنا..اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...ده حبيبي شغل بالي...آه يابا يابا شغل بالي..آه يابا يابا شاغل بالي
آه ما رمانا الهوى و نعسانا..واللي شبكنا يخلصنا..اللي شبكنا يخلصنا...اللي شبكنا يخلصنا...*2*
طوحنا...طوحنا...طوحنا يا هوى آه يا هوى...يا هوى طوحنا...و أمانة..مابيوم يا هوى آه يا هوى تجرحنا...و تقربنا ما تبعدنا..وتفرحنا بحبايبنا.. و أن خدنا الشوق..خدنا الشوق...ريحنا...خلينا كده على طول ماشين...

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

قديم 22/11/2006   #7
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : مايسترو عرض المشاركة
جبااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااار

مايسترو

من عيوني....ولو..
قديم 22/11/2006   #8
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

جبااااار.....في رقتو جبار....جباااار...في قسوتو جبار....جبااار...في رقتو جبار....جباااار...في قسوتو جبار...
خدعتني ضحكتو...و خانتني دمعتو....خدعتني ضحكتو...و خانتني دمعتو.....و ماكنتش أعرف قبل النهاردة..أن العيون دي تعرف تخون...بالشكل دة..ولا كنت أصدق قبل النهاردة..أن الحنان يقدر يكون بالشكل دة....جباااار...جبااار
عرفتو...قد ما عرفتو..ولا عرفتوش...وشفتو..قد ما شفتو...ولا فهمتوش...عرفتو...قد ما عرفتو..ولا عرفتوش...و شفتو...قد ما شفتو...و لا فهمتوش...كان بيقولي بحبك أيوه..كان بيقول...و أنا من لهفة قلبي صدقتو..صدقتو على طول...كان بيقولي بحبك أيوة..كان بيقول...و أنا من لهفة قلبي...صدقتو..صدقتو على طول...كنت أشوف و أسمع و حس..بقلبو هوة..كنت عايش مش عاشاني عشانو هوة...كنت أشوف و أسمع و حس بقلبو هوة...كنت عايش مش عشاني..عشانو هوة...عشانو هوة...
...و ماكنتش أعرف قبل النهاردة..أن العيون دي تعرف تخون...بالشكل دة..ولا كنت أصدق قبل النهاردة..أن الحنان يقدر يكون بالشكل دة....جباااار...جبااار*2*
يا معلمني الحب يا ريتني...ياريتني ما تعلمتو معاك..ولا شفتو..ليه تخدعني ليه..ليه...خليتني أنسى الدنية و أعيش بحلاوتو....يا معلمني الحب يا ريتني...ياريتني ما تعلمتو معاك..ولا شفتو..ليه تخدعني ليه..ليه...خليتني أنسى الدنية و أعيش بحلاوتو دة ماكنش في تنين زينا..شافو اللي شفنا فحبنا...دة ماكنش في تنين زينا...شافو اللي شفنا فحبنا..الحلم كنا بنحلمو..ونكملو من بعضنا...الحلم كنا بنحلمو...و نكملو من بعضنا...ليه...ليه....ليه تصحيني في وسط الجنة في نار..نار و دموع...كنت رحمني و سبني شوية..أعيش..أعيش مخدوع....ليه تصحيني في وسط الجنة في نار..نار و دموع...كنت رحمني و سبني شوية..أعيش..أعيش مخدوع
...و ماكنتش أعرف قبل النهاردة..أن العيون دي تعرف تخون...بالشكل دة..ولا كنت أصدق قبل النهاردة..أن الحنان يقدر يكون بالشكل دة....جباااار...جبااار*2*
قال بيقولي الحب يبعد عن طريقي...اي حب جديد يا ويلو يا ويلو من حبيبي..قال بيقولي الحب يبعد عن طريقي...اي حب جديد يا ويلو يا ويلو من حبيبي..لو حصادي قلب مخلص مش حأمنلو و صونو...و إن ضحك في عينيا..هضحك هخدعو ويمكن أخونو....لو حصادي قلب مخلص مش حأمنلو و صونو...و إن ضحك في عينيا..هضحك..هخدعو ويمكن أخونو....زي غيرنا ما باع بيا عمر الهوى و عهدو...زي قلبي اللي ضاع بيا..كل القلوب بعدو...زي غيرنا ما باع بيا عمر الهوى و عهدو...زي قلبي اللي ضاع بيا..كل القلوب بعدو..ولا قولك لا..يا قلبي...ليه نلوم على الحب ليه...دلي خانك..خان شباب الحب..خان و جار عليك...ولا قولك لا..يا قلبي...ليه نلوم على الحب ليه...دلي خانك..خان شباب الحب..خان و جار عليك..يعني أنا و أنت والحب..كنا لعبة...كنا لعبة..بين أيديك

قديم 22/11/2006   #9
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

في يوم...في شهر...في سنة...تهدى الجراح و تنام....و عمر جرحي أنا...أطول من الأيام....في يوم في شهر...في سنة..تهدة الجراح و تنام..وعمر جرحي أنا...أطول من الأيام....
وداعا يا دنيا الهنا..وداعا يا حبي يا أحلام..دة عمر جرحي أنا...أنا..أطول من الأيام...في يوم...في يوم...
حبيبي شايفك و أنت بعيد...بعيد...و أنا في طريق السهد وحيد...و كل خطوة في بعدك ليل...ليل...وشوق و ذكرى و جرح جديد...حبيبي شايفك وأنت بعيد..بعيد..و انا في طريق السهد وحيد..و كل خطوة في بعدك ليل...ليل..وشوق و ذكرى و جرح جديد..حبيبي شايفك..فقلبي شايفك..بروحي شايفك..بحبي شايفك..شايف سلامك..أيديك كلامك..ضحكة شفايفك...شايف سلامك..أيديك كلامك...ضحكة شفايفك..يا حبيبي...يا حبيبي...شايفك و ليل الفراق..الفراق...على البعد فارد جناحو..على جريح مشتاق...مشتاق..يعرف نهاية جراحو...شايفك وليل الفراق...الفراق..على البعد فارد جناحو..على جريح مشتاق..مشتاق..يعرف نهاية جراحو....
في يوم...في شهر..في سنة....تهدا الجراح و تنام..وعمر جرحي أنا..أطول من الأيام....في يوم...في يوم...في يوم......
كنت أتمنى يطول العمر...و أعيش حواليك..ولا شوف عمري دمعة حزينة..تملى عنيك...كنت أتمنى يطول العمر..و أعيش حواليك..ولا شوف عمري دمعة حزينة تملى عنيك..كنت أتمنى بس العمر شوية عليك....(لو كان بأيدي كنت أفضل جنبك..و أجيب لعمري ألف عمر و أحبك)...يافرحة كانت ملياة عينيا..و استكترتها الدنية عليا...يا فرحة كانت ملياة عليا و استكترتهتا الدنية عليا...يا حبيبي...راح...اللي راح..اللي راح..و فرقتنا الليالي..و مهما داري الجراح...الجراح...هتعرف اللي جرالي...
في يوم...في شهر...في سنة..تهدا الجراح و تنام..و عمري جرحي أنا..أطول من الأيام...في يوم...في يوم...

قديم 23/11/2006   #10
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

حبك نار
نار...نار...حبك نار....بعدك نار....قربك نار...و أكتر من نار...نار يا حبيبي...نار يا حبيبي نار...نار يا حبيبي نار....حبك نار..نار يا حبيبي...
حبك نار..حبك نار مش عايز أطفيها..ولا خلي دقيقة تفوني ما حسش بيها..نار يا حبيبي..نار يا حبيبي..نار صحتني..نار خليتني أحب الدنية و أعيش لياليها....
حبك نار..حبك نار مش عايز أطفيها ولا خليها دقيقة تفوتني ماحسش بيها......نار يا حبيبي...نار يا حبيبي نار صحتني...نار خليتني أحي الدنية و أعيش لياليها..*2*
حبك نار مش عايز أطفيها ولا خليها دقيقة تفوتني ماحسش بيها......نار يا حبيبي...نار يا حبيبي نار صحتني...نار خليتني أحي الدنية و أعيش لياليها..نار يا حبيبي نار
..يا مدوبني بأحلا عذاب ببعتلك بعنيا جواب..مش لوم يا حبيبي و لا عتاب مش أكتر من كلمة آه يا حبيبي....بحبك آه...آه يا حبيبي بحبك...نار يا حبيبي نار ...آه لو تعرف اللي أنا فيه..
والشوق اللي غلبت أداريه..كان قلبك يسهر لياليه مع قلبي و يقولو آه يا حبيبي....بحبك آه..آه يا حبيبي بحبك....نار يا حبيي نار*2*
نار يا حبيبي نار...بعدك نار...قربك نار..و اكتر من نار...نار يا حبيبي نار...نار يا حبيبي نار...
نار يا حبيبي

قديم 23/11/2006   #11
صبيّة و ست الصبايا ماما منوشه
عضو
-- مستشــــــــــار --

الصورة الرمزية لـ ماما منوشه
ماما منوشه is offline

نورنا ب:
May 2006
المطرح:
مصر.... أم الدنيا.. ارض الشرق

يسلمو دندون انا بحبو كتير لعبد الحليم وعندي اغانية كلها وبسمعو على طوووووووووووووووووول

******* "منوشة" سابقاً *******

(*(*(*(*(*(*(*عصابة الملوك *)*)*)*)*)*)*)
يلا كشو برا:lol:
قديم 23/11/2006   #12
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

على حسب وداد قلبي يابوي...رح قول للزين سلامات...سلامات...سلامات..على حسب وداد قلبي يابوي...ضيعت عليه العمر يابوي...دنا ليا معاه حكايات..حكايات حكايات...حكايات..على حسب وداد قلبي يابوي...*2*
موال..موال الصبر أهو داب من يوم الحب ماهو غاب..و أنا عمري يا عين يا ليلي...يا ليل..يا ليلي يا عيني...ماتقرب لينا حبابنا....*2*
موال..موال الصبر أهو داب من يوم الحب ماهو غاب..و أنا عمري يا عين يا ليلي...يا ليل..يا ليلي يا عيني...ماتقرب لينا حبابنا....و أنا صابر على المقسوم...يمكن يرجعلي في يوم...و أنا صابر علمقسوم...يمكن يرجعلي في يوم.وتكونلي معاه تاني يابوي...أيام حلوة...و حكايات..حكايات حكايات..حكايات..على حسب وداد قلبي يا بوي...على حسب وداد قلبي يا بوي....
على حسب وداد قلبي يابوي...رح قول للزين سلامات...سلامات...سلامات..على حسب وداد قلبي يابوي...ضيعت عليه العمر يابوي...دنا ليا معاه حكايات..حكايات حكايات...حكايات..على حسب وداد قلبي يابوي...
على حسب الريح...مايودي الريح...مايودي الريح...مايودي...وياه أنا ماشي..ماشي..ماشي...ماشي و لا بيدي*2*
...على حسب الريح...مايودي الريح...مايودي الريح...مايودي...وياه أنا ماشي..ماشي..ماشي...ماشي و لا بيدي..ماعرفش أن كنت مروح..ولا إيمتى الهوا حيهدي...ماعرفش أن كنت مروح...و لا إيمتى الهوا حيهدي....وهي دنيا بتلعب بينا..يمكن ترجع غنوينا..و هي دنيا بتلعب بينا...يمكن ترجع غنوينا...وتكونلي معاه تاني يا بوي..أيام حلوة..و حكايات...حكايات..حكايات...على حسب وداد قلبي يا بوي...
على حسب وداد قلبي يابوي...رح قول للزين سلامات...سلامات...سلامات..على حسب وداد قلبي يابوي...ضيعت عليه العمر يابوي...دنا ليا معاه حكايات..حكايات حكايات...حكايات..على حسب وداد قلبي يابوي......
لا حسلم بالمكتوب..ولا حرضى أبات مغلوب...لا حسلم بالمكتوب..ولا حرضى أبات مغلوب....و هقول للدنيا يا دنيا..أنا راجع..أنا راجع..أنا راجع للمحبوب...و نغني أغاني جديدة مليانة حكاوي سعيدة...ونغني أغاني جديدة..مليانة حكاوي سعيدة..و حنلبس توب الفرحة يابوي..و حقول يا حبيبي سلامات...سلامات سلامات...سلامات..على حسب وداد قلبي يا بوي..على حسب وداد قلبي يا بوي....

قديم 23/11/2006   #13
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : منوشه عرض المشاركة
يسلمو دندون انا بحبو كتير لعبد الحليم وعندي اغانية كلها وبسمعو على طوووووووووووووووووول

الله يسلمك حبيبتي..والله و أنا كمانة...حافظتون بصم...أكتر من الجغرافية lol أنشاء الله تحبيون يلي عم حطون هون..و شكرا على مشاركتك يا منوشة
قديم 23/11/2006   #14
صبيّة و ست الصبايا maro18
عضو
-- مستشــــــــــار --

الصورة الرمزية لـ maro18
maro18 is offline

نورنا ب:
Aug 2005
المطرح:
فى عينيك عنوانى

ما فى زى رقة عبد الحليم
بحب له اغنية اعز الناس

اهى منى للكل بمساحة صغيرة
الملفات المرفقة

- لا تقم بإستخدام برامج تنزيل او تسريع تنزيل المرفقات .
- لا تقم بتنزيل اكثر من مرفق بنفس الوقت.
مخالفة هذا او ذلك يؤدي للحجب الأوتوماتيكي لعضويتك عن المرفقات كاملة و عدم قدرتك على تصفح وتنزيل اي مرفقات بشكل دائم.

نوع الملف : mp3 أعز الناس.MP3‏ (883.6 كيلو بايت, 22 قراءة)

ورؤوس الناس على جثث الحيوانات
ورؤوس الحيوانات على جثث الناس
فتحسس رأسك
فتحسس رأسك!
اذا كان احد قد اعترض طريقنا فمن المحتمل ان نكون نحن قد اعترضنا طريق شخص ما.
فأنا التى اخترت منذ البداية ان اخسر العالم كله على أمل ان اربح نفسى.
قديم 24/11/2006   #15
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

اقتباس:
كاتب النص الأصلي : maro18 عرض المشاركة
ما فى زى رقة عبد الحليم
بحب له اغنية اعز الناس

اهى منى للكل بمساحة صغيرة

شكرا على مشاركتك الحلوة مارو..و أنشاء الله بحطلك كلمات الغنية...
قديم 24/11/2006   #16
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

Lightbulb

سواح
سواح ...وماشي في البلاد سواح..والخطوة بيني و بين حبيبي مرار...مشوار بعيد و أنا فيه غريب...والليل يقرب...و النهار رواح...*2*
سواح...وماشي في البلاد سواح..والخطوة بيني و بين حبيبي مرار...مشوار بعيد...بعيد....و أنا فيه غريب...والليل يقرب...و النهار رواح...و إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه...إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمراني عاملةايه الغربة فيه.
..طمينوني الأسمراني عاملة أيه الغرب فيه..طمنوني الأسمراني عاملة أيه الغربة فيه..
و إن لاقوكم حبيبي سلمولي عليه..إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمارني عاملة ايه الغربة فيه..طمينوني الأسمراني عاملة أيه الغربة فيه....
سواح..و أنا ماشي ليالي سواح و لا داري بحالي سواح...الفرقة يا غالي سواح..أيه اللي جرالي سواح...و أنا ماشي ليالي..سواح..ولا داري بحالي..سواح...الفرقة يا غالي سواح..ايه اللي جرالي*4*
و سنيني...و سنين و أنا دايب شوق و حنين..عايز أعرف بس طريقو منين..و إن لاقوكم حبيبي سلمولي عليه..إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمراني عاملة ايه الغربة فيه..
إن لاقوكم حبيبي سلمولي عليه..إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمراني عاملة ايه الغربة فيه..طمينوني الأسمراني عاملة أيه الغربة فيه....*2*
يا عيوني..آه يا عيوني..أيه جرالك فين أنت و بتعمل أيه..يا ظنوني...آه يا ظنوني ما تسيبوني مش ناقص أنا حيرة عليه *2*
...يا عيوني..آه يا عيوني أيه جرالك...فين أنت و بتعمل ايه...يا ظنوني...آه يا ظنوني ما تسيبوني مش ناقص أنا حيرة عليه..لا أنا عارف أرتاح...و أنا تايه سواح...لا أنا عارف أرتاح..و أنا تايه سواح....لا أنا عارف أرتاح و أنا تايه سواح....
و سنيني...و سنين و أنا دايب شوق و حنين..عايز أعرف بس طريقو منين..*2*
و إن لاقوكم حبيبي سلمولي عليه..إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمراني عاملة ايه الغربة فيه..*3*
يا قمر يا ناسيني..رسيني على اللي غايب..نورلي..وريني..سكة الحبايب...آه يا قمر..يا ناسيني...رسيني على اللي غايب نورلي...وريني...سكة الحبايب....*5*
وصيتك وصية...يا شاهد عليا...و صيتك وصية..يا شاهد عليا...تحكيلو على اللي بيا..و اللي قسيتو في لياليا...أحكيلو عللي بيا و اللي قسيتو في لياليا
و سنيني...و سنين و أنا دايب شوق و حنين..عايز أعرف بس طريقو منين..و إن لاقوكم حبيبي سلمولي عليه..إن لاقاكوم حبيبي سليمولي عليه..طمينوني الأسمراني عاملة ايه الغربة فيه..*4*

قديم 28/11/2006   #17
عضو
-- قبضاي --

الصورة الرمزية لـ dandon
dandon is offline

نورنا ب:
Nov 2006
المطرح:
(*(انتقلت على المريخ)*)

قارئة الفنجان

جلست...جلست و الخوف بعينيها..تتأمل فتجاني المقلوب...قالت يا ولدي لا تحزن...قال يا ولدي لا تحزن...الحب عليك هو المكتوب يا ولدي....الحب هليك هو المكتوب يا ولدي...الحب عليك هو المكتوب يا ولدي*4*
يا ولدي...قد مات شهيدا...يا ولدي قد مات شهيدا...من مات فداءا للمحبوب..من مات فداءا للمحبوب..من مات فداءا للمحبوب..من مات فدائا للمحبوب *3*
بصرت...بصرت و نجمت كثيرا..لكني لم أقرأ أبدا...فنجانا يشبه فنجانك...بصرت...بصرت و نجمت كثيرا...لكني لم أعرف أبدا...أحزانا تشبه أحزانك *3*
مقدورك أن تمضي أبدا...في بحر الحب بغير قلوب....و تكون حياتك..طول العمر..طول العمر كتاب دموع...مقدورك أن تمضي أبدا...في بحر الحب بغير قلوب....و تكون حياتك..طول العمر..طول العمر كتاب دموع...مقدورك أن تبقى مسجونا...بين الماء و بين النار...مقدورك أن تبقى مسجونا بين الماء و بين النار...مقدورك أن تبقى مسجونا بين الماء و بين النار......فبرغم جميع حرائقه...و برغم جميع سوابقه...فبرغم جميع حرائقة..وبرغم جميع سوابقه..وبرغم الحزن الساكن فينا ليل نهار..وبرغم الحب الساكن فينا ليل نهار...وبرغم الريح...وبرغم الجو الماطر و الأعصار....الحب سيبقى يا ولدي..الحب سيبقى يا ولدي الحب سيبقى يا ولدي..الحب سيبقى يا ولدي ..أحلى الأقدار...أحلى الأقدار يا ولدي..
بحياتك يا ولدي أمرأة..عينها سبحان المعبود...بحياتك يا ولدي أمرأة عيناها سبحان المعبود...فمها مرسوم كالعنقود...ضحكتها أنغام و ورود ...فمها مرسوم كالعنقود..ضحكتها أنغام و ورود...والشعر الجغري المجنون...يسافر في كل الدنية...قد تغدو أمرأة يا ولدي...يهواها القلب ...هية الدنية *2*
لاكن سمائك ممطرة و طريقك مسدود مسدود...لاكن سمائك ممطرة و طريقك مسدود..مسدود...فحبيبة قلبك يا ولدي..نائمة في قصر مرصود...من يدخل حجرتها من يطلب يدها...من يدنو من سور حديقتها...من حاول فك ضفائرها...من حاول فك ضفائرها...يا ولدي مفقود مفقود..مفقود...يا ولدي...
بحياتك يا ولدي أمرأة..عينها سبحان المعبود...بحياتك يا ولدي أمرأة عيناها سبحان المعبود...فمها مرسوم كالعنقود...ضحكتها أنغام و ورود ...فمها مرسوم كالعنقود..ضحكتها أنغام و ورود...والشعر الجغري المجنون...يسافر في كل الدنية...قد تغدو أمرأة يا ولدي...يهواها القلب ...هية الدنية *4*
لكن سمائك ممطرة..و طريق مسدود مسدود...لكن سمائك ممطرة..وطريقك مسدود..مسدود...فحبيبة قلبك يا ولدي..نائمة في قصر مرصود
..من يدخل حجرتها...من يطلب يدها...من يدنو من سور حديقتها...من حاول فك ضفائرها...من حاول فك ضفائرها...يا ولدي مفقود مفقود
..مفقود...يا ولدي...
ستفتش عنها يا ولدي...في كل مكان...و ستسأل عنها موج البحر..و تسأل
فيروز الشطآن...ستفتش عنها يا ولدي...في كل مكان...و ستسأل عنها موج البحر
..و تسأل فيروز الشطآن
ستفتش عنها يا ولدي...في كل مكان...و ستسأل عنها موج البحر..و تسأل فيروز الشطآن....و تجوب بحارا و بحارا...و تصير دموعك أنهارا
....و تجوب بحارا و بحارا..و تفيض دموعك أنهارا...وسيكنو حزنك حتى يصبح
أشجار *4*
و سترجع يوما يا ولدي..مهزوما..مكسور الوجدان...وسترجع يوما يا ولدي...مهزوما مكسور الوجدان...و ستعرف بعد رحيل العمر
...بأنك كنت تطارد خلف دخان...و سترجع يوما يا ولدي..مهزوما..مكسور الوجدان...وسترجع يوما يا ولدي...مهزوما مكسور الوجدان...و ستعرف بعد رحيل العمر...بأنك كنت تطارد خلف دخان....حبيبة قلبك ليش لها..أرض أو وطن او عنوان...فحبيبة قلبك ليش لها أرضا أو وطنا أو عنوان..ما أصعب أن تهوى
أمرأة ليس لها عنوان...ما أصعب أن تهوى أمرأة ليس لها عنوان....ليس لها عنوان...عنوان...يا ولدي...يا ولدي

قديم 29/11/2006   #18
صبيّة و ست الصبايا هلبا
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ هلبا
هلبا is offline

نورنا ب:
Aug 2005
المطرح:
غيوم الشتاء الملبدة

إرسال خطاب ICQ إلى هلبا إرسال خطاب AIM إلى هلبا إرسال خطاب Yahoo إلى هلبا

البي البي البي البي انا بموووووووووووووووووووووت بعبد الحليم
بالفعل شاعر كل جيل وكل زمااااااااااااااااااااااا ااااان
بلا واوا بلا دانا بلا حكي فاضي

البي لما يقووول اسمر يا اسمراني مين اساك علي لو ترضى بهواني بردو انت الي لي
او لما يقوول تاني تاني تاني رجعين للحيرة تاني والنار والعذاب من تاني من تاني
و بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود ........

ازا اي حدا بدو اي اغنية انا جاهزة عندي كل اغانيه
مشكوووووووووووووووووووووو ووووورة ع الموضوووع و
جو اون

صديقة الريشة
قديش كان في ناس على المفرق تنطر ناس وتشتي الدني ويحملو شمسية وانا بأيام الصحوو وما حدا نطرني ما حدا نطرني
إضافة موضوع جديد  إضافة رد