أخوية  

أخوية سوريا: تجمع شبابي سوري (ثقافي، فكري، اجتماعي) بإطار حراك مجتمع مدني - ينشط في دعم الحرية المدنية، التعددية الديمقراطية، والتوعية بما نسميه الحد الأدنى من المسؤولية العامة. نحو عقد اجتماعي صحي سليم، به من الأكسجن ما يكف لجميع المواطنين والقاطنين.
أخذ مكانه في 2003 و توقف قسراً نهاية 2009 - النسخة الحالية هنا هي ارشيفية للتصفح فقط
ردني  لورا   أخوية > رقميات > كمبيوتر

إضافة موضوع جديد  إضافة رد

قديم 08/10/2009   #1
شب و شيخ الشباب gan adam
شبه عضو
-- اخ حرٍك --

الصورة الرمزية لـ gan adam
gan adam is offline

نورنا ب:
Sep 2009

افتراضي تحكم بجهازك من اى مكان فى العالم مع اخر اصدار من البرنامج الرائع TEAM VIEWER 4.1 Buil

كتير من الناس بتبقى عاوزة تتحكم فى اجهزه غيرها
سواء بقى معاهم على الشبكه المحليه او مش معاهم على الشبكه خالص
البرنامج اللى بيستخدمه اكثر من 10 مليون مستخدم حول العالم
وده دليل على ان البرنامج شغال ميه ميه وتمت التجربه
لكن ارجو استخدام البرنامج فى الخير وعدم ايذاء الاخرين به

استخدامات البرنامج
1-يمكن التحكم كاملاااا فى الجهاز عن بعد ويمكن مسح الملفات ونقلها وكانك على الجهاز
2-يمكن نقل الملفات عبر الجهازين
3-ممكن تخلى الناس اللى تعرف الاى دى والباس بتاعك تشوف انتا بتعمل ايه على جهازك

فكرة البرنامج

البرنامج بتاعنا النهارده فكرته بسيطه جدااااااااا جدااااااااا
وهيا عبارة عن
ان لو احنا عندنا جهازين موجودين على شبكه واحده او جهاز فى مكان والتانى فى مكان اخر
انا بسطب البرنامج على الجهازين الى انا عاوز اربط بينهم وكل جهاز بيبقى ليه يوزر نيم وباسورد
لو حبيت ادخل على اى جهاز يبقى لازم يكون معايا الباس ورد واليوزر بتاع الجهاز التانى

اللى انا عاوز اوضحه للناس ان البرنامج مش بيبقى SERVER و CLIENT زى البرامج التانيه

نبذه عن البرنامج

برنامج مجاني للتحكم في الاجهزة البعيده عن بعد ..

البرنامج وضيفته سهلة ومهمة في نفس الوقت وهي التحكم في الاجهزة البعيده ومع برنامج TeamViewer ستكون الامور سلسه جداً فالكثير يشدون بهذا البرنامج وأداءه الرائع

لا نقصد بالتحكم عن بعد كشبكة اتصال صغيرة ولكن لاي جهاز في العالم تريد ان ترتبط به وتعدل فيه وتتعامل معه كانك موجود بداخله ستعمل معه كما لو كنت انت من يجلس على الجهاز البعيد فتخيل انه اكثر من 10 مليون مستخدم يستخدم البرنامج للان

برنامج TeamViewer حل سهل وبسيط ولكن فوائده قوية جداً واداءه لا يصدق في هذا المجال يمكنك ان تنقل البرامج للجهاز الاخر ويمكنك ان تتحدث معه في دردشة خاصة بالبرنامج

فوائد البرنامج الكبيرة هي لاصحاب المعاهد وشركات التعليم لكي يستطيع ان يعلم من يريد بشكل سهل وبدون مجهود وايضاً البرنامج مفيد للعمل الجماعي والاجتماعات وغيرها ..

تم ارفاق نسختين نسخة كاملة ونسخة بسيطة الكاملة هي لمن يريد ان يتحكم بالجهاز الاخر والبسيطة مخصصة للطرف الثاني والذي لا يعف كيف يركب النسخة الكاملة على جهازة

حمل نسختك من موقع اليكس فالبرنامج يستحق عناء التحميل ويعتبر برنامج خالي من الفيروسات وملفات التجسس فقد قمنا بعمليه الفحص له ..

متوافق مع Windows All

الحساب

لكن يا جماعه مش شرط انك تعمل حساب عشان البرنامج يشتغل . البرنامج بشتغل من غير ما تعمل حساب عادى

ولكن الحساب ده بس عشان تضيف فيه ناس والارقام بتاعتها وتبقى محفوظة عندك على طول

ادخل اى دى الجهاز المراد التحكم فيه

تحكم كامل

عرض جهازك كاملا للجهاز الاخر

لنقل الملفات بين الجهازين

بعد كتابة اى دى الجهاز ادخل الباسورد الخاص بنفس الجهاز وتحكم به

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

- ابو شريك هاي الروابط الي بيحطوها الأعضاء ما بتظهر ترى غير للأعضاء، فيعني اذا ما كنت مسجل و كان بدك اتشوف الرابط (مصرّ ) ففيك اتسجل بإنك تتكى على كلمة سوريا -

إضافة موضوع جديد  إضافة رد